bonsaiTALK Home Page  

Go Back   bonsaiTALK Community > Main > Language Forums > Dutch
User Name
Password
Register FAQ Members List Calendar Mark Forums Read
Forum Gallery Weather Journals Links Webring Wiki NEW:Shop
Articles Opinion T.O.D. NEW:Radio Contests Humor NEW: Auctions! Donate

Welkom

Reply

Thread Tools Display Modes
bonsaiTALK Hint: Did you know you can double click any bonsai term on this page for its definition?
Old 8-Jul-2002   #1
Levon
bonsaiTALK Bonsai Addict
Levon's a bonsaiTALK supporter! Click Here to find out how you can be one too!

Levon's Avatar

Country: The Netherlands
Big Smile Welkom

Hi Bonsailiefhebbers,

Welkom op het Nederlandse gedeelte van bonsaiTALK. Hier kan je bonsai vragen stellen in het Nederlands en contacten opbouwen met andere Nederlandstalige bonsailiefhebbers. Natuurlijk zijn er al een paar goede Nederlands talige forums, maar op deze site heb je naast het forum ook nog veel andere mogelijkheden. Veel sterkte ermee !

Levon

-----------------------------------------------------------
Lid van Koya - http://www.koya.nl
Webmaster van Bonsai Startkabel - http://bonsai.startkabel.nl
-----------------------------------------------------------
Levon is offline   Reply With Quote
Old Sponsor Message Welkom
Advertisement
Forum Sponsor
Old 9-Jul-2002   #2
Rene_Voortwist
Guest

Hoi Levon,

Hoeveel Nederlandstalige deelnemers zijn er eigenlijk op dit forum ? Er waren er altijd drie, maar ik zie Eric Criens nooit meer.

René
  Reply With Quote
Old 10-Jul-2002   #3
eric
bonsaiTALK Craftsman

eric's Avatar

Country: Netherlands
Wink Terug van weggeweest

Hallo Rene,
Terug van weggeweest,
3 weken vakantie en daarna de opening van onze site van het bedrijf waar ik werk. Gigantisch druk dus. Aantal bomen dood maar gelukkig ook een paar heel mooi geworden.
gr.
Eric
eric is offline   Reply With Quote
Old 11-Jul-2002   #4
Ron_S
bonsaiTALK Journeyman

Ik heb me ook aangemeld dus zijn we met zijn vieren ?
Ron_S is offline   Reply With Quote
Old 11-Jul-2002   #5
Levon
bonsaiTALK Bonsai Addict

Levon's Avatar

Dat is heel mooi :-) De mogelijkheden van dit forum zijn vrij uitgebreid. Het zou zonde zijn om dit niet te gebruiken, omdat we met te weinig zijn. Als iedereen het weer doorgeeft aan andere bonsai liefhebbers, wordt het misschien nog een stuk drukker.
Old 11-Jul-2002   #6
Rene_Voortwist
Guest

Hallo allemaal,

Ron, ben jij de Ron van het nederlandse Gardenweb forum ?

Eric,

Leuk je weer te zien ! Jammer van je bomen ! Hoe kwam 't ? vergeten water te geven ?

Levon,

Ik zag dat je 't op het Nederlanse gardenweb forum gezet had. Helaas heeft Brian iets tegen Treebay... Geen idee waarom. probeer maar eens een link naar www.treebay.com te plaatsen. dat wordt geweigerd :-)

René
  Reply With Quote
Old 11-Jul-2002   #7
Levon
bonsaiTALK Bonsai Addict

Levon's Avatar

Rene,

Ron is inderdaad van Gardenweb. Zou Brian echt wat tegen andere forum's hebben ? Er is toch niks mis mee om meerdere goede forums te hebben, met elk z'n sterke/zwakke punten ?

Levon
Old 11-Jul-2002   #8
eric
bonsaiTALK Craftsman

eric's Avatar

terug 2

Hoi Rene,
Een heel mooie larix ging dood omdat ik helaas verkeerde leem had gebruikt die keihard werd in de bodem (stond te koop als bonsai leem maar was pure klei) dus je begrijpt het al, geen doorstroming van het water. Maar hij liep juist zo mooi uit in de lente met al dat frisse groen. Twee andere (bijna nog een paar) zijn dood gegaan aan die zwarte torren die aan de onderste bladeren eten. Spuit nu spul ertegen maar ik had in het voorjaar al wat larven in de grond gezien - daar kan je schijnbaar geen spul tegen krijgen, gewoon nieuwe grond dus dat moet ik voor de zekerheid van de lente nog doen anders heb ik volgend voorjaar weer last. Zal een paar foto's maken van een berk die ik destijds uit het Zwarte woud heb meegenomen. In Zuid Frankrijk was ik op zoek naar een kurkeik - er stonden flink wat grote tussen die Pijnbomen maar ik kon geen kleine vinden. Verder krijgt Ulmus gekke lichte vlekken op haar bladeren (bijna geelig) en bij mijn sageretia verdrogen af en toe hele takken, weet ook hier niet waarom, Ze staan nu buiten in de regen naast mijn twee fantastische beuken.
Zoals gezegd - foto's volgen.
Iets anders; ik vindt de Treebay site van Matt de beste tot nu toe en het mooist. Te druk met mijn werk om zelfs nog andere sites te gaan. Moet al zoveel surfen voor werk. Vindt het wel jammer dat we nu hier weer een beetje zitten te klieken - er is zoveel nog te leren van die amerikanen ook en leuk ouweh... in het engels is ook wel grappig
Ciao guys.
eric is offline   Reply With Quote
Old 12-Jul-2002   #9
Rene_Voortwist
Guest

Levon,

Ik weet het ook niet precies, maar ik weet wel dat als je een link naar treebay probeert te posten je een foutmelding krijgt. Ik heb Brian wel eens wat minder leuke dingen over bonsaitalk horen vertellen. Nou ja, is ook niet zo belangrijk.

Eric,

Jammer van je bomen. Ik heb er zelf nu een stuk of drie verloren door wortelrot. Toch teveel water gegeven :-( en dat lijkt zo makkelijk... Ik ben benieuwd naar je foto's.
Je hebt wel gelijk wat betreft dit nederlandstalige onderonsje. Laten we het maar naast het "echte" forum gebruiken...

René
  Reply With Quote
Old 16-Jul-2002   #10
Ron_S
bonsaiTALK Journeyman

Ja ik ben Ron van de Gardenweb. Hoe kan ik hier fotos plaatsen ?
Wat zijn verder de mogelijkheden ?
Ron_S is offline   Reply With Quote
Reply

« Abies Koreana | - »

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules