Thread: Welkom
View Single Post
Old 11-Jul-2002   #8
eric
bonsaiTALK Craftsman

eric's Avatar

Country: Netherlands
terug 2

Hoi Rene,
Een heel mooie larix ging dood omdat ik helaas verkeerde leem had gebruikt die keihard werd in de bodem (stond te koop als bonsai leem maar was pure klei) dus je begrijpt het al, geen doorstroming van het water. Maar hij liep juist zo mooi uit in de lente met al dat frisse groen. Twee andere (bijna nog een paar) zijn dood gegaan aan die zwarte torren die aan de onderste bladeren eten. Spuit nu spul ertegen maar ik had in het voorjaar al wat larven in de grond gezien - daar kan je schijnbaar geen spul tegen krijgen, gewoon nieuwe grond dus dat moet ik voor de zekerheid van de lente nog doen anders heb ik volgend voorjaar weer last. Zal een paar foto's maken van een berk die ik destijds uit het Zwarte woud heb meegenomen. In Zuid Frankrijk was ik op zoek naar een kurkeik - er stonden flink wat grote tussen die Pijnbomen maar ik kon geen kleine vinden. Verder krijgt Ulmus gekke lichte vlekken op haar bladeren (bijna geelig) en bij mijn sageretia verdrogen af en toe hele takken, weet ook hier niet waarom, Ze staan nu buiten in de regen naast mijn twee fantastische beuken.
Zoals gezegd - foto's volgen.
Iets anders; ik vindt de Treebay site van Matt de beste tot nu toe en het mooist. Te druk met mijn werk om zelfs nog andere sites te gaan. Moet al zoveel surfen voor werk. Vindt het wel jammer dat we nu hier weer een beetje zitten te klieken - er is zoveel nog te leren van die amerikanen ook en leuk ouweh... in het engels is ook wel grappig
Ciao guys.
eric is offline   Reply With Quote